…………….., dnia …………….r.
L.dz. ……………………
Konsument: ……………………….
zam.:
…………………
……………………….
Sprzedawca: ……………………….
……………………….
……………………….
……………………….
NIP:
………………….
REGON:
……………..
W
E Z W A N I E D O Z A P Ł A T Y
(Monit ostateczny – przesądowy)
Pismem
niniejszym działając w imieniu własnym wzywam do zwrotu środków pieniężnych w
kwocie stanowiącej równowartość ………………….. (słownie: ……………………..) w nieprzekraczalnym
terminie 3 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania.
Wpłaty dokonać należy bezpośrednio
przelewem na wskazany poniżej rachunek bankowy prowadzony przez: ………………………………………………………………….
Z
ostrożności procesowej podnoszę, iż w przypadku rozliczenia bezgotówkowego
dopiero data dokonanie uznania na określonym rachunku bankowym równoznaczne jest z uzyskaniem przez
wierzyciela możności rozporządzania odnośną kwotą, to zaś tylko może być uznane
za równoważne z „otrzymaniem” należności. (Wyrok
Sądu Najwyższego z 12 lipca 1996 r., II CRN 79/96).
Jednocześnie
wskazuję, iż w przypadku braku spełnienia ww. świadczenia w określonym
nieprzekraczalnym terminie sprawa skierowana zostanie na drogę postępowania
sądowego a następnie egzekucyjnego. Wpłynie to na wzrost kwoty finalnej
należnej do zwrotu. Powyższe stanowić będzie jednoznacznie o powstaniu
uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa o jakim mowa w treści
przepisu zawartego
w art. 286 k.k., co stanowić będzie uzasadnienie dla złożenia stosownego
zawiadomienia w trybie art.
303 k.p. odnośnym organom. Z uwagi na fakt, iż transakcja zawarta została ze
mną, jako konsumentem, dalsze utrzymywanie się obecnego stanu faktycznego
stanowić będzie również uzasadnienie dla poinformowania o niej właściwego
Rzecznika Praw Konsumenta.
Uzasadnienie
Dnia ……………….
r., korzystając z elektronicznych środków przekazu, zawarta została umowa
sprzedaży z wykorzystaniem platformy sklepowej www.runmedia.pl Po stosownej rejestracji w serwisie sklepowy,
złożeniu zamówienia, sprzedawca wystawił na moją rzecz Fakturę Pro Forma będącą
jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy, jak i podstawą dla uiszczenia
płatności tytułem pokrycia kosztów zamówienia na jego rzecz.
W
związku z faktem upływu terminów określonym treścią stosownego regulaminu
serwisu internetowego, do sprzedawcy skierowana została korespondencja e-mail,
z wnioskiem o zwrot ww. kwoty zakupu. Termin określony treścią ww.
korespondencji upłynął dnia …………………..r. Do zwrotu kwoty nie doszło, jak również
przedmiotowe zamówienie nie zostało zrealizowane. Powagi sprawie dodaje fakt,
iż w analogicznej sytuacji znaleźli się również inni konsumenci – klienci, na
co wskazują liczne wpisy dokonywane przez nich w ramach forów internetowych.
W takich okolicznościach stanu faktycznego
wniosek niniejszy uznać należy za w pełni celowy i uzasadniony.
Pismo
niniejsze kieruje się bezpośrednio listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem
odbioru.
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Jeśli takie wezwanie się otrzymuje to faktycznie czy chcemy czy nie to trzeba zapłacić. Ja wszelkie płatności robię przez przelewy natychmiastowe https://www.cashbill.pl/platnosci/natychmiastowe/ i jestem pewny, że moje pieniądze dojdą na czas i miejsce.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńBardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńNie miałam jeszcze takiej sytuacji, ale to może dlatego, że od niedawna dopiero prowadzę mój własny sklep internetowy. Jestem za to zdania, że na pewno ważną kwestią są same płatności. U mnie wdrożone zostały płatności online https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online które mogę oczywiście każdemu polecić.
OdpowiedzUsuń